Αποψη: Ο αγωγός EastMed δεν είναι έργο επιστημονικής φαντασίας

Η ​​ιδέα για τον αγωγό EastMed ανήκει στην ελληνοϊταλική κοινοπραξία Poseidon (50% ΔΕΠΑ, 50% Edison). Πρόκειται για έναν αγωγό συνολικού μήκους 1.900 χλμ. που θα συνδέει τα κοιτάσματα της Ανατολικής Μεσογείου με τη Δυτική Ελλάδα μέσω Κύπρου, Κρήτης και Πελοποννήσου. Με την παράλληλη κατασκευή διασυνδετήριων αγωγών προς τη Βουλγαρία (IGB), την Αλβανία (IAP) και την Ιταλία (ITGI) θα είναι εφικτή η περαιτέρω διάχυση των ποσοτήτων αερίου στη βαλκανική ενδοχώρα και στην ιταλική αγορά.

Focus Group(s): Policy and Regulation, Commercial
Η Θεσσαλονίκη ως ενεργειακή πρωτεύουσα της Ελλάδος και των Βαλκανίων

Ο τίτλος είναι ενδεχομένως παραπλανητικός ως προς τη στόχευση του παρόντος άρθρου. Σκοπός του συντάκτη δεν είναι η ανάλυση ενός ζητήματος τοπικής σημασίας που αφορά απλά τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας. Απεναντίας είναι η ανάδειξη ενός εθνικού οράματος που μπορεί να μετουσιωθεί σε πράξη αξιοποιώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της πόλης της Θεσσαλονίκης.

Focus Group(s): Policy and Regulation
Να έχουμε τα μάτια μας ορθάνοικτα για τον Τραμπ

Η προεδρία Ντόναλντ Τραμπ οδεύει αισίως στο πρώτο της εξάμηνο και δεν παύει να μας ξαφνιάζει καθημερινά. Οι υποσχέσεις πριν την εκλογή του, αλλά και η μέχρι τώρα πολιτική του είναι πολύ διαφορετικές από τους προκατόχους του. Ειδικά σε σχέση με τους "ατλαντιστές" προέδρους, ο Τραμπ υπόσχεται πλήρη ρήξη με τις προηγούμενες πολιτικές και μεγάλες ανατροπές.

Focus Group(s): Commercial
Ας μην αφήσουμε τη ΔΕΠΑ να γίνει η «νέα ΔΕΗ»

Οι ελληνικές κυβερνήσεις «φημίζονται» για τη διαχρονική ικανότητά τους να έπονται αντί να προηγούνται δυσάρεστων γεγονότων και καταστάσεων. Αυτό ακριβώς συνέβη και στην περίπτωση της ΔΕΗ, η οποία εν μέσω ατέρμονων πολιτικών αντιπαραθέσεων και ανούσιων αντεγκλήσεων μεταξύ παρατάξεων αφέθηκε να κατρακυλά δίχως φρένο στον κατήφορο της εμπορικής απαξίωσης και της οικονομικής ασφυξίας. Αυτό συνέβη διότι η Πολιτεία προτίμησε να εθελοτυφλεί και να λαϊκίζει αντί να κοιτάξει κατάματα το πρόβλημα και να γίνει προσωρινά δυσάρεστη αλλά μακροπρόθεσμα χρήσιμη στην εθνική αγορά, στους καταναλωτές, στους φορολογούμενους και στην ίδια τη ΔΕΗ. Η στόχευση του παρόντος άρθρου είναι η έγκαιρη αφύπνιση της κοινής γνώμης σχετικά με την επερχόμενη νέα μεγάλη πρόκληση της ελληνικής αγοράς ενέργειας: τη διασφάλιση βιωσιμότητας της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου (ΔΕΠΑ) εντός μίας εθνικής αγοράς φυσικού αερίου που τελεί υπό ταχεία απελευθέρωση.

Focus Group(s): Commercial
Τα μυστικά των επενδύσεων σε εισηγμένες ναυτιλιακές

Στο σύνολο του παγκόσμιου εμπορικού στόλου οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν 18-23% (αναλόγως πως μετράται), με συνέπεια να είναι οι πρώτοι άνα εθνικότητα μπροστά από την Κίνα και την Ιαπωνία. Για την ΕΕ το ποσοστό εκτοξεύεται στο ~47% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στα dry bulk carriers οι συμπατριώτες μας ελέγχουν το ~19% του παγκόσμιου στόλου, στα containers ~10%, στα tankers το ~18%, και στα gas carriers το ~10%. 

Focus Group(s): Commercial, Trading and Shipping
Ουκρανική Κρίση: Ευρω-ρωσικές ενεργειακές επιπλοκές και οι ελληνικοί υδρογονάνθρακες

Γιατί τόσο σημασία στην Ουκρανική κρίση; Ναι μεν περισσότερο από 9.500 άνθρωποι έχουν σκοτωθεί εκεί και περίπου πέντε εκατομμύρια έχουν εγκαταλείψει τις εστίες των στα τρία χρόνια από την έναρξη των εχθροπραξιών στην ανατολική Oυκρανία και την Ρωσική εισβολή/κατοχή της Κριμαίας - περί προσάρτησης νόμιμα επικυρωμένης στη συνέχεια από τοπικό δημοψηφίσμα αποφαίνετο το Κρεμλίνο (μαζί με την Marine Le Pen και εμμέσως,τον τότε αντιπολιτευόμενο Αλέξη Τσίπρα) [i]-, αλλά είμαστε ήδη στις αρχές του 2017, όπου η φοβερή αιματοχυσία και βαρβαρότητα στη Συρία και του Ισλαμικού Κράτους έχει προ πολλού επισκιάσει την όποια κατάσταση στην Ουκρανία.

Focus Group(s): Policy and Regulation
Publications Archive
Sort publications by author

Sort publications by focus group

Event Calendar

/